بسیج طلاب خراسان جنوبی

بسیج طلاب خراسان جنوبی
مشاوره
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
اوقات شرعی
سخنی از بهشت
اخبار سیاسی
اخبار اقتصادی
آپلود عکس

رییس جمهور در برابر انتقادها سعه صدر داشته باشد

يكشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۱۹ ب.ظ

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که کشور با وجود دشمنان فراوان مسأله و مشکلات فراوان دارد، خواستار دوری دولت از حاشیه‌ها شد و گفت: دولت نباید به حاشیه بپردازد و خودش نیز نباید حاشیه درست کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه،‌ سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار وزیر امور خارجه و سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف را منشور سیاست خارجی کشور دانست‌ و اظهار کرد: تا زمانی که وضع کنونی یعنی دشمنی آمریکا و اظهارات خصمانه دولت و کنگره آمریکا علیه ایران ادامه دارد تعامل با آنها هیچ وجهی ندارد.

وی با تأکید بر این‌که سخنان رهبری درباره آمریکا مبنای قرآنی، عقلی و تجربی دارد، افزود: آمریکا در پی مذاکره نیست و به دنبال سلطه است؛ آمریکا توقع دارد سر میز مذاکره بنشینیم اما به حرف آنها عمل کنیم اما طبق آیات قرآن ایران اسلامی هیچ‌گاه سلطه بیگانگان را نمی‌پذیرد.

تعامل با آمریکا هیچ وجهی ندارد

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که آمریکا به دنبال تحقیر ملت ایران است،‌ ابراز کرد:‌ آمریکا می‌خواهد چهره ما را مذبذب جلوه دهد اما بدانند که جامعه ایران چون تربیت شده عاشورا است عزیز است و اهل ذلت نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به کلام امام راحل(ره) مبنی بر این‌که آمریکا شیطان بزرگ است، گفت: امام خمینی(ره) دستور قطع ارتباط با آمریکا را صادر کردند و فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است و امروز نیز شیطنت‌های آمریکا بیشتر شده است از این رو عدم ارتباط با آنها مبنای عقلی نیز دارد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که هیمنه و اقتدار آمریکا پس از حمایت اخیرش از رژیم صهیونیستی شکسته شد، افزود: مرگ بر آمریکا گفتن‌های ملت ایران آمریکا را ذلیل کرده و عقل می‌گوید تا شیطنت آمریکا وجود دارد مرگ بر آمریکای ما نیز باقی است.

مذاکرات نشان داد نباید به آمریکا اعتماد کنیم

آیت‌الله خاتمی با اشاره به مذاکرات ایران در این مدت با گروه 5+1 اظهار کرد: در این مدت مذاکرات تندترین اهانت‌ها و سخنان علیه ملت ایران که شایسته خودشان است به ما نسبت داده شد و تحریم‌ها نیز بیشتر شد و این تجربه‌ای است برای کسانی که می‌گفتند بهانه به دست دشمن ندهید.

وی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اجازه دادن برای مذاکره با گروه 5+1 بیان کرد: رهبری هرچند اجازه مذاکره دادند اما فرمودند که چشم من به این مذاکرات آب نمی‌خورد و واقعیت نشان داد که آنها قابل اعتماد نیستند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که آمریکا به دنبال بهانه است،‌ افزود: آمریکا با این خوی استکباری خود آرزوی رابطه با ایران را به گور خواهد برد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین سخنان رهبری درباره ضرورت توجه به حفظ سرمایه‌های ملی را مورد توجه قرار داد و گفت: ملت ایران، جوانان انقلابی، دانشمندان و نخبگان، استقلال کشور، موضع قاطع در برابر استکبار جهانی و شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا سرمایه‌های انقلاب هستند، اگر سرمایه‌های ملی ما از بین برود منافع ملی نیز از بین خواهد رفت.

دولت عملکرد یک ساله خود را ارزیابی کند

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به گذشت یک سال از عمر دولت یازدهم،‌ ابراز کرد: ما مطیع ولی فقیه هستیم، رهبری سه قوه را تأیید می‌کنند و بر این اساس آحاد ملت از دولت حمایت کرده و آنرا مشروع و قانونی دانسته و درحد توان از آن حمایت می‌کنند.

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر این‌که یک سال زمان خوبی برای ارزیابی دولت است، اظهار داشت: از دولت انتظار می‌رود که از این یک ساله عملکرد خود را ارزیابی کند و بر تجربه‌های موفق خود بیفزاید و از تجربه‌های ناکام درس بگیرد.

امام جمعه موقت تهران بر ضرورت نقد پذیری دولت تأکید کرد و گفت: دولت منتقدان خود را تکریم کرده و از آنها بخواهد نقد دلسوزانه و سازنده خود را داشته باشند.

خروج از رکود کلید مهم جهش اقتصادی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم لایحه خروج از رکود اقتصادی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: کلید مهم جهش اقتصادی خروج از رکود است، از هر سه قوه انتظار داریم که در این زمینه تلاش کنند و به معنای واقعی مردم به حوزه اقتصادی وارد شوند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت فرهنگ بر ضرورت توجه بیش از پیش دولت به این عرصه تأکید کرد و ابراز داشت: اگر فرهنگ آسیب ببیند جبران پذیر نیست؛ دولت در عرصه تقویت فرهنگ اسلامی و انقلابی، مقابله با تهاجم فرهنگی، ابتذال، بدحجابی و بی حجابی باید وظیفه قانونی خود را انجام دهد.

آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که کشور با وجود دشمنان فراوان مسأله و مشکلات فراوان دارد، تصریح کرد: با چنین شرایطی دیگر جایی برای پرداختن به به مسائل فرعی و حاشیه‌ای نیست.

دولت نباید به حاشیه بپردازد و خودش نیز نباید حاشیه درست کند

امام جمعه موقت تهران خواستار دوری دولت از حاشیه‌ها شد و گفت: دولت نباید به حاشیه بپردازد و خودش نیز نباید حاشیه درست کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که سخنان اخیر رییس جمهور مناسب نبود، اظهار داشت: از رییس جمهور می‌خواهیم با سعه صدر با منتقدان برخورد کند و همان قول احسن که فرمودند را در رابطه با منتقدان داشته باشند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تقاضا داریم پرونده این مشاجره بسته شود، این یک مسأله فرعی است و باید به مسائل اصلی و کلیدی کشور پرداخته شود؛ امیدواریم دیگر شاهد این مسائل نباشیم.

مردم عراق با حفظ وحدت مشکلات را حل کنند

آیت‌الله خاتمی در ادامه سخنان خود حفظ وحدت، قانون مداری و مبارزه با تروریسم را سه رکن اساسی در موفقیت عراق ذکر کرد و گفت: امیدواریم با انتخاب کابینه عراق مشکلات این کشور حل شود و همه با اتحاد و همدلی با مشکل اصلی این کشور که داعش است بپردازند.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به 25 شوال سالروز شهادت امام صادق(ع) بر ضرورت هرچه با شکوه تر برگزار شده مراسم این امام همام تأکید و ابراز کرد: نه تنها تشیع بلکه اسلام مدیون امام صادق(ع) است؛ حوزه امام صادق(ع) با تربیت شاگردان فراوان خدمات فراوانی به اسلام کرد و اگر تلاش‌های ایشان نبود امروز تنها شعاری از اسلام باقی مانده بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 26 مرادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: آزادگان، جانبازان، شهدا و خانواده‌های شهدا سرمایه‌های ما هستند و این سرمایه داران باید خود را حفظ کنند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری همچنین صانحه اسف بار سقوط هواپیما را یاد آورد شد و برای جانباختگان مغفرت و برای مجروحان آروزی سلامت کرد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به 20 مردادماه روز بزرگداشت علامه مجلسی، بیان کرد: علامه مجلسی حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارد این‌که امروز ملت ما محب اهل بیت(ع) هستند بخشی از آن به خاطر تلاش‌های این مرد بزرگ است.
  • خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی