بسیج طلاب خراسان جنوبی

بسیج طلاب خراسان جنوبی
مشاوره
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
اوقات شرعی
سخنی از بهشت
اخبار سیاسی
اخبار اقتصادی
آپلود عکس

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

برگزاری نخستین یادواره شهدای طلاب خراسان جنوبی

سه شنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۳، ۱۲:۴۳ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

نخستین یادواره شهدای طلاب و روحانیون و شهید شاخص خراسان جنوبی حجت الاسلام محمد شهاب در بیرجند برگزار شد.
در این مراسم که جمعی از طلاب و روحانیون حوزه علمیه رضویه ،مردم ومسئولان حضور داشتند.برادر شهید حجت الاسلام شهاب به بیان خاطراتی در مورد شهید پرداخت.
وی مهمترین ویژگی های شهید شهاب را مظلومیت، تواضع،صداقت، اخلاص و مراقبت دائم از خود برشمرد.
وی گفت : شهید شهاب علاقه بسیاری به مسیر هدایت داشت به طوری که این موضوع برایش دغدغه شده بود .
حجت الاسلام محمد شهاب در سال 1333 در بیرجند متولد و در 21 بهمن ماه 1364 در جبهه های حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نایل شد.
نماینده مردم بیرجند،درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز گفت : جهاد و شهادت در راه خداوند توفیق می خواهد و کسانی به این درجه می رسند کهبه قرب خدا رسیده باشند.
حجت الاسلام عبادی وی مهم ترین نقطه ی اشتراک در جهاد و اجتهاد را ایجاد علم حقیقی دانست و افزود: جهادو اجتهاد در نهایت باعث قرب و نزدیکی به خداوند می شوند.
وی حفظ حدود، اخلاص و بندگی را از مهمترین عناصر نهادینه شدن علم به معنای حقیقی چه در جبهه ها و چه در حوزه های علمیه دانست.
خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس 76 شهید طلبه و روحانی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

بسم الله الرحمن الرحیم

حجت الاسلام محمد رضا توکلی، مسؤول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که مهم ترین رسالت روحانیون و طلاب قبل از انقلاب معرفی انقلاب اسلامی و شخصیت امام خمینی به مردم بود، گفت: روحانیون در دوران طلاغوت با معرفی انقلاب اسلامی، اهداف و دستاوردهای آن زمینه بسیج و از خودگذشتگی همگانی را در مردم برای مبارزه با رژیم طاغوت فراهم کردند.
وی با بیان این که روحانیون چه در زمینه هدایتگری و چه در مبحث مبارزه با رژیم نامشروع طاغوت پیشگام سایر گروه های مردم بودند، گفت: روحانیت رنج زندان و شکنجه های وحشیانه رژیم طلاغوت را به جان خریدند تا بتوانند از امام و آرمان های مشروع و برحق ایشان حمایت کنند.
مسؤول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی با اشاره به نقش گسترده روحانیون خراسان جنوبی در پیروزی انقلاب، گفت: طلاب و روحانیون خراسان جنوبی از جمله شهید حجت الاسلام شهاب نقش مهمی در هدایت مردم خراسان جنوبی برای پیروزی انقلاب داشتند.
حجت الاسلام توکلی با اشاره به گردهمایی بزرگ روحانیون و طلاب در روز 12 بهمن ماه در سالروز ورود امام خمینی در میدان امام شهرستان بیرجند، گفت: اجتماع بزرگ روحانیون و طلاب در این روز به دشمنان انقلاب گوشزد می کند که روحانیون و طلاب همچون گذشته در مسیر و خط رهبری بوده و با هدایتگری خود اقتدار انقلاب را به جهانیان نشان خواهند داد.
وی همچنین از برگزاری یادواره شهدای شاخص روحانی و طلاب در 22 بهمن ماه در مدرسه علمیه رضویه شهرستان بیرجند خبرداد.
مسؤول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی از برگزاری مراسم خاطره گویی انقلاب به طور روزانه در 22 مدرسه علمیه استان خبرداد، گفت: در این مراسم نیروهای برجسته و شاخص انقلابی خاطرات خود را برای طلاب و روحانیون بازگو خواهند کرد تا روحانیون بتوانند به رسالت خود عمل کرده و انقلاب را کامل تر از قبل به نسل جوان معرفی کنند.
حجت الاسلام توکلی ادامه داد: همزمان بادهه فجر 100 نفر از روحانیون برجسته استان برای انجام فعالیت های تبلیغی به نقاط و روستاهای محروم استان که بدون روحانی هستند اعزام شده و در مورد انقلاب و دستاوردهای آن برای مردم سخنرانی خواهند کرد.
وی عطر افشانی مزار شهدا، دیدار از خانواده ها شهدای روحانی و نواختن زنگ انقلاب در مدارس علمیه استان را از مهم ترین برنامه های بسیج روحانیون در دهه فجر در خراسان جنوبی عنوان کرد.
حجت الاسلام توکلی یادآورشد: طلاب بسیجی مانند سال های گذشته حضور فعالی در ویژه برنامه های دهه فجر خواهند داشت.