بسیج طلاب خراسان جنوبی

بسیج طلاب خراسان جنوبی
مشاوره
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
اوقات شرعی
سخنی از بهشت
اخبار سیاسی
اخبار اقتصادی
آپلود عکس

بسم الله الرحمن الرحیم

عضو خبرگان رهبری گفت: امروز برخی روابط از زندگی غربی در بین ما در حال رواج است که از آن جمله می توان به زندگی زن و مرد، دور از هم اشاره کرد که نباید اجازه دهیمچنین روابطی بین مسلمانان دیده شود.


آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در گردهمایی طلاب تهرانی مقیم حوزه علمیه قم اظهار کرد: خداوند معاشرت مسلمانان و ایجاد ارتباط عاطفی بین برادران دینی را بسیار دوست
دارد و در روایتی آمده است که وقتی کسی برای دیدار برادر دینی خود اقدام می‌کند، خداوند به فرشتگان می‌گوید که این مرد مهمان من است و من از او پذیرایی کرده و حاجاتش را روا خواهم کرد.

وی افزود: احیای روابط عاطفی بین مسلمانان و مردم جامعه احیای امر اهل بیت(ع) است؛ یکی از مظاهر اصلی احیای امر اهل بیت(ع) همین روابط است به خصوص اینکه طلاب باید بتوانند در بین خود چنین روابطی را ایجاد کنند.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: همه ما باید توجه داشته باشیم که دارای یک سری وظایف اجتماعی هستیم و باید به آنها عمل کنیم؛ بسیاری خود را از حضور در بین مردم کنار می‌گذارند و می‌گویند که ما قدرت انجام کاری را نداریم؛ این در حالی است که اگر همه با هم جمع شویم، همین جمع، قدرت‌آفرین است.

وی گفت: مسلمانان باید نسبت به کارهای یک دیگر و امور هم اهتمام داشته باشند و تلاش کنند تا مشکلات همدیگر را از بین ببرند؛ یکی از اموری که باید در بین هم ایجاد کنیم، روابط گرم بین مردم است، زیرا امروز برخی روابط از زندگی غربی در بین ما در حال رواج است که از آن جمله می‌توان به زندگی زن و مرد، دور از هم اشاره کرد.

آیت‌الله مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: در اروپا بسیار دیده می‌شود که زن و مرد از یکدیگر دور هستند و حتی در دو کشور متفاوت نیز کار می‌کنند که ما نباید اجازه دهیم چنین روابطی در بین ما دیده شود.
وی گفت: زن و مرد احتیاج دارند که در کنار هم باشند و ساعات بیشتری را باید در خانه در کنار هم بگذرانند، زیرا فرزندان به حضور آن دو در کنار هم محتاج هستند؛ نباید اجازه دهیم که شیوه زندگی غربی در بین ما سرایت کند؛ اگر هم هر دو در بیرون کار می‌کنند، باید حداقل سعی شود که این دو شغل نزدیک و مرتبط با هم باشند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: خانواده‌های طلاب باید سعی کنند جلساتی را با هم داشته باشند و در این جلسات می‌توان تفسیر، توسل، دعا و مباحث سیاسی را مطرح کنند.

وی گفت: شهید بهشتی باید برای همه الگو باشد، زیرا به رغم همه مشکلات و مشاغلی که داشت جمعه‌ها را به هیچ وجه از وقت خانواده نمی‌زد و حتی جلسات فوری که پیش می‌آمد از قبل می‌گفت که من در این جلسه با همسرم شرکت می‌کنم.

آیت‌الله مصباح‌یزدی افزود: طلاب باید در زندگی خود به شکلی برنامه‌ریزی کنند که به همه کارهای خود برسند؛ باید موقعیت و برنامه‌ها و وظایف خود را به دقت بشناسیم؛ باید به شکلی زندگی کنیم که این روابط درست را در بین خود ایجاد کنیم، زیرا جامعه ما به این روابط صحیح و زندگی دینی نیازمند است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه برنامه‌ای که طلاب تهران در بین خود ایجاد کرده‌اند بسیار خوب است و موجب رشد آنها و تقویت خانواده‌ها می‌شود زیرا نباید گذاشت که خانواده در شهرهای غریب منزوی شوند.

وی با بیان اینکه نباید به بهانه‌های خاص از تحصیل و رشد زنان در جامعه جلوگیری کرد، گفت: باید از فضاهای ممکن برای رشد بانوان استفاده کرد، ولی نباید اجازه داد که در این عرصه حلال و حرام الهی التقاط شود.

عضو خبرگان رهبری گفت: خوشبختانه امروز حضور زنان در بخش‌های مختلف قابل اعتناست و این قشر سهم بسیار زیادی در انقلاب اسلامی و به ثمر رسیدن انقلاب داشته و دارند؛ امروز هم جامعه الزهرا(س) ظرفیت بسیار عظیمی را در جامعه ایجاد کرده است و امیدواریم روزی برسد که اساتید این بخش نیز از بین بانوان تامین شود.

  • خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی