بسیج طلاب خراسان جنوبی

بسیج طلاب خراسان جنوبی
مشاوره
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
اوقات شرعی
سخنی از بهشت
اخبار سیاسی
اخبار اقتصادی
آپلود عکس

با عزلت و گوشه نشینی نمی توان به کمال رسید

دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۳، ۰۵:۵۲ ق.ظ

حضرت آیت الله مکارم شیرازی عزلت و گوشه نشینی را بر خلاف آموزه های دین مبین اسلام دانست و تاکید کرد: دین اسلامی دینی اجتماعی است و افرادی که مردم را به گوشه نشینی دعوت می کنند با مبانی دین آشنا نیستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در ویژه برنامه چشمه معرفت که هر شب بعد از افطار از شبکه سوم سیما پخش می شود، در ادامه تقاضاهای هفت گانه حضرت امام سجاد(علیه السلام) از خدای متعال، به بیان هفتمین تقاضا پرداخت و گفت: امام سجاد(علیه السلام) تاکید می کنند خدایا به من توفیق ده با کسانی معاشرت و رفاقت کنم که به تو نزدیک هستند و به من توفیق ده با کسانی که از تو دور هستند رفاقت نکنم.

وی با بیان این که گوشه نشینی سبب کمال نمی شود، گفت: عرفان های کاذب انسان را به گوشه نشینی و عزلت دعوت می کنند؛ در حالی که این بر خلاف مبانی اسلامی است.

این مرجع تقلید افزود: حضرت رسول(صلی الله علیه وآله وسلم) بارها از گوشه گیری برخی از اصحاب گلایه و تاکید می کردند گوشه گیری کردن برنامه من نیست و باید در متن اجتماع باشید و راه های رسیدن به قرب الهی را پیدا کنید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که اسلام دین گوشه گیری نیست، تصریح کرد: کسانی که مردم را دعوت به گوشه گیری می کنند با مبانی اسلام آشنا نیستند.

وی در تبیین شاخصه های دوست و رفیق خوب، گفت: دوستی دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا مهم ترین معیار در انتخاب دوست است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: باید با افرادی که ارزشی هستند از هر جناحی و در هر سن و سالی که هستند، دوست بود و آنهایی که بر ضد ارزش ها گام بر می دارند باید از آنها بیگانه بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: به جوانان عزیز توصیه می کنم در انتخاب دوست سخت گیر باشید، به هر کسی دست دوستی ندهید، گاهی یک دوست خوب انسان را بهشتی می کند عکس این مساله نیز صادق است.

وی بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و مفاسد اخلاقی را نتیجه رفاقت های نادرست دانست و یادآورشد: انسان وقتی می خواهد فردی را بشناسد یکی از راه های آن این است که توجه کند و ببیند چه دوستانی دارد. /924/پ202/ج

  • خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی