بسیج طلاب خراسان جنوبی

بسیج طلاب خراسان جنوبی
مشاوره
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
اوقات شرعی
سخنی از بهشت
اخبار سیاسی
اخبار اقتصادی
آپلود عکس

سخنان رهبری منشور جامع دولت یازدهم

سه شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۳، ۰۱:۵۸ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری راز تأکید رهبر معظم انقلاب بر مسأله فتنه را ایجاد چالش با اصل نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: البته همیشه گفته‌ام که راه برای توبه باز است اما تا وقتی لجاجت و اصرار می‌کنند خط همین است که پست‌های کلیدی نظام در هیچ‌کجا نباید جای فتنه و فتنه‌گران باشد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به هفته دولت، از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اعضای هیأت دولت به عنوان منشور دولتمردان دولت یازدهم نام برد و گفت: رهبر معظم انقلاب منصفانه خدمات دولت را بازگو کردند.

امام جمعه موقت تهران ایجاد آرامش روحی روانی در جامعه، کنترل تورم، تثبیت قیمت ارز و موضع خوب در برابر صهیونیست‌ها و آمریکا و طرح سلامت را گام‌های ارزشمند و ستودنی دولت در نگاه رهبر معظم انقلاب خواند و افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار خبرگان رهبری با ایشان هم بر حمایت از قوای سه‌گانه تصریح کردند.

سعه صدر دولتمردان در برابر انتقادات
وی با بیان اینکه اداره یک کشور 75 میلیونی کار آسانی نیست و باید دولتمردان کمک و تقویت شوند تا بتوانند خدمات مناسب ارائه دهند، توصیه رهبر معظم انقلاب به سعه صدر دولتمردان در برابر انتقادات را یادآور شد و گفت: تعبیر آقا این بود که در برابر انتقادها آرام باشند و با سعه صدر برخورد کنند؛ البته به منتقدان هم گفتند لحن تان لحن نیش زدن و خراب کردن نباشد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب که به مسأله فتنه 88 اختصاص داشت و ایشان فرمودند مسأله فتنه و فتنه‌گران از مسائل مهم و خطوط قرمز است که آقایان ورزا باید همانگونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله‌گیری از آن تأکید کردند همچنان بر آن پایبند باشند، راز تأکید رهبر در این مسأله را آن دانست که فتنه یک دعوای شخصی نبود بلکه چالش با اصل نظام اسلامی بود.

باز بودن راه توبه برای فتنه‌گران
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: البته همیشه گفته‌ام که راه برای توبه باز است اما تا وقتی لجاجت و اصرار می‌کنند خط همین است که پست‌های کلیدی نظام در هیچ‌کجا نباید جای فتنه و فتنه‌گران باشد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری و آکنده بودن فضای اجلاس از دغدغه‌های فرهنگی، گفت: کار فرهنگی تنها وظیفه دولت نیست و همه مسؤول هستند؛ حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات، صدا و سیما و رسانه‌ها مسؤول هستند و باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

ایجاد ساختارهای نظارتی شرط فضای اینترنتی آزاد
آیت‌الله خاتمی ادامه داد: آن مقدار که مربوط به دولت می‌شود تقاضای ما این است که فضای پاک اینترنتی را در اختیار مردم و جوانان قرار دهید؛ ما با فضای مجازی مخالف نیستیم، منتها وقتی شما گل به مردم می‌دهید خارهایش را بزدایید وگرنه دست مردم را زخمی می‌کند.

وی با بیان اینکه معمول نیست در جایی که ساختارهای نظارتی هنوز کامل نشده فضای اینترنتی را آزاد آزاد در اختیار همه قرار دهیم، گفت: حتی آمریکا که به اصطلاح محد بعضی از آزادی‌ها است، هرگز اجازه نمی‌دهد یک فیلم ارزشی ما در فضای اینترنتی آنها داخل شود، به سرعت شناسایی می‌کنند و می‌بندند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: چطور در باطن اگر فضا را می‌بندند مخالفت با دموکراسی و آزادی نیست اما ما وقتی می‌گوییم تا ساختارهای نظارتی درست نشده، دین و اخلاق جوانان را در خطر قرار ندهید، مخالفت با آزادی است؛ اگر نهادهای نظارتی درست شد، 3جی که هیچ 10جی در اختیار مرد بگذارید که جای هیچ نگرانی نیست.

وی نگرانی علما را در حوزه فرهنگی کشور به حق دانست و گفت: ما نگران هستیم که مسؤولان نظام اسلامی راه را برای بیگانگانی که لطمه به دین و ارزشهای ما می‌زنند باز نکنند.

حوزه‌های علمیه حافظ دین و اخلاق مردم
آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه و شروع شدن درس‌ها در برخی مراکز، جشن رسمی آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه را از یکشنبه روز ولادت امام رضا (ع) اعلام و ابراز کرد: حوزه‌های علمیه سرمایه این مردم هستند چراکه وظیفه پاسداری از دین مردم را به عهده دارند.

پاسخ سخت ملت ایران به عهدشکنی آمریکا
وی در ادامه با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا، گفت: آمریکایی‌ها در این عرصه حق شکنی کردند، قرار نبود دیگر بر تحریم‌ها افزوده شود و این معنایش آن است که آمریکا کاملا غیرقابل اعتماد است و نمی‌شود به او اعتماد کرد که قرآن می‌فرماید «طبع کفر این است».

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خطاب به آمریکایی‌ها تصریح کرد: بدانید که در این مذاکرات با چند نفر دیپلمات به نمایندگی از ملت ایران طرف نیستید، بلکه با یک ملت شجاع و عزیزی مواجه هستید که اگر بار دیگر بخواهید عهد شکنی کرده و به کار خود ادامه دهید تو دهنی محکمی خواهید خورد.

تقدیر از ارتش و ملت عراق/ تا آخرین نفر داعشی‌ها را از بین ببرید
وی در ادامه با تقدیر از مردم مقاوم آمرلی عراق که هشتاد روز در برابر محاصره داعش ایستادگی کردند و نیز تشکر از ارتش و نیروی مردم عراق در شکستن این محاصره، آن را به معنای فتح‌المبین در جنگ تحمیلی دانست و از ملت و ارتش عراق خواست که تا آخرین نفر از داعشی‌ها، این وحشی‌ها را به فضل خدا دنبال کرده و از بین ببرند.

خطیب نماز جمعه تهران با ابراز خوشحالی از اینکه نهادهای حکومتی عراق براساس قانون اساسی در حال شکل گرفتن است و نخست‌وزیر جدید نیز کابینه‌اش را به مجلس معرفی کرده است، گفت: آرزوی عراق آباد و امن را داریم و راز آن را وحدت همه مردم و گروه‌های عراقی و همراهی و اطاعت از مرجعیت عراق می‌دانیم.

مأموریت داعش مسلمان‌کشی و تحقق اهداف آمریکا
وی همچنین با اشاره به وحشی‌گری‌های داعش، عنوان انسان را برای اینها بزرگ دانست و با بیان اینکه داعش ساخته و پرداخته آمریکا است، اما هر از چند گاه برای رد گم کردن می‌گوید به داعش حمله کردیم، گفت: ما می‌دانیم اینها بازی است، به برخی از کشورهای منطقه و دول همسایه نیز می‌گوییم که دود آتشی که شما روشن کردید به چشم خودتان می‌رود.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: دود جنایات تکفیری‌ها به چشم دولت‌هایی خواهد رفت که آنها را تغذیه می‌کنند، آن وقت دیگر فریادتان اثر ندارد؛ شما این چاه را برای امت اسلام درست کردید و یک گروه کافر به معنای واقعی را به جان مسلمانان انداختید که در مدت پنجاه روز جنایت اسرائیل یک کلمه درباره آن نگفتند و حتی راهپیمایی روز قدس را تحریم کردند.

وی با بیان اینکه مأموریت داعش مسلمان‌کشی و تحقق اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است، اما به فضل خدا به دست بسیجی‌های عراق و و به دست بسیجی‌های جهان از بین خواهد رفت و محو خواهد شد، اظهار داشت: زمستان تمام می‌شود اما روسیاهی به زغال‌های خدمتگزاران به کفر باقی خواهد ماند.

بخش دیگری از سخنان امام جمعه موقت تهران به هفته حج اختصاص داشت که وی بر استفاده از فرصت معنوی حج تأکید کرد و افزود: معمولا یک بار در عمر توفیق حج پیدا می‌شود، حجاج بیت‌الله الحرام به مناسک حج بها دهند پای درس‌ها و سخنرانی‌های روحانیان کاروان‌ها بنشینند و از این فرصت طلایی به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین از زائران خواست به جای اینکه در بازارها با اجانب و بیگانگان چانه بزنند که وهن یک شیعه است، از فرصت ملکوتی طواف برای سالشان توشه بگیرند.

آیت‌الله خاتمی خطاب به حجاج ایرانی با بیان اینکه شما نماینده یک ملت با بصیرت هستید، باید زینت عالم اسلام و تشیع باشید، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام بر تفرقه می‌دمند فتوای مراجع تقلید را بشنوید و موقع برپا شدن نماز جماعت، شما هم به صفوف نمازگزاران بپیوندید.

محبت به اهل بیت هنجار بین‌المللی در جهان اسلام
وی در ابتدای سخنان خود با تبریک دهه کرامت با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که در کشور ما محبت اهل بیت (ع) یک هنجار نهادینه است و هرکه در این کشور زندگی می‌کند ولو مسلمان هم نباشد به خاندان عصمت و طهارت (ع) ارادت دارد، تصریح کرد: محبت به اهل بیت (ع) یک هنجار بین‌المللی در جهان اسلام است.
  • خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی